Drukuj

W związku z planowanym w dniach 23.12.2019 – 17.01.2020 naborem wniosków na Podejmowanie działalności gospodarczej zapraszamy do udziału w szkoleniu z zasad ubiegania się o wsparcie i wypełniania dokumentów aplikacyjnych. Szkolenie odbędzie się 16.12.2019 o godzinie 13:00 w siedzibie Stowarzyszenia w Garwolinie, Al. Legionów 48.

PROGRAM SZKOLENIA

do 13:00

Rejestracja, wydawanie materiałów

13:00 - 15:00

Omówienie zasad ubiegania się o wsparcie w ramach poddziałania 19.2 Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność:

-       zasady, forma i zakres wsparcia oraz kryteria dostępu do wsparcia w przypadku ubiegania się o wsparcie,

-       realizacja operacji – co obejmuje i ile trwa, wskaźniki realizacji celów, inne wymogi mające wpływ na kształt dokumentacji aplikacyjnej;

-       przykładowe koszty kwalifikowalne.

Omówienie zasad oceny i wyboru operacji – najważniejsze elementy oceny oraz lokalne kryteria wyboru operacji i ich wpływ na kształt dokumentów aplikacyjnych,
w szczególności biznesplanu.

15:00 - 15:15

Przerwa kawowa

15:15 - 17:15

Omówienie wzoru wniosku o przyznanie pomocy – praktyczne aspekty związane
z przygotowaniem dokumentacji aplikacyjnej.

Omówienie zasad kompletności wniosku oraz przykładowych załączników do wniosku o przyznanie pomocy, ze szczególnym uwzględnieniem załączników dotyczących pomocy de minimis, wielkości przedsiębiorstwa.

Na podstawie przykładowych projekcji pokazanie na czym polega zasadność ekonomiczna projektu. Interpretacja wyników, w szczególności ekonomicznego uzasadnienia operacji.

Najczęściej popełniane błędy przy sporządzaniu dokumentacji aplikacyjnej.

16:45 - 17:00

Dodatkowe pytania.

Podsumowanie i zakończenie szkolenia.